Dag 8 Altrip Duitsland - Dag 14 Ravenna Italie - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Maria & Peter Krabbenborg/Hogenkamp - WaarBenJij.nu Dag 8 Altrip Duitsland - Dag 14 Ravenna Italie - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Maria & Peter Krabbenborg/Hogenkamp - WaarBenJij.nu

Dag 8 Altrip Duitsland - Dag 14 Ravenna Italie

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria & Peter

17 Augustus 2014 | Italië, Ravenna

Eindelijk hebben we Wifi en tijd om jullie op de hoogte te houden van onze fietstrip naar Rome. We maken best lange dagen ( fietsen, camping zoeken, boodschappen doen, ontmoetingen met mensen onderweg, tent op zetten, douchen,koken....voor je het weet is het al weer donker en tijd om de tent in te duiken want we staan toch tegen half 7 op. Het is al een tijdje geleden dat jullie iets van ons hebben gehoord. We fietsen inmiddels in Noord Italië en zitten inmiddels op 1400 km. We hebben de nodige stortbuien gehad en dagelijks rij ik wel een paar slakken plat omdat ik ze niet meer op tijd kan ontwijken en in de avond op de camping zijn de nodige lichamelijke contacten met de muggen. Dit alles weegt natuurlijk niet op tegen het geweld in Noord-Irak, Oekraïne, Palestina en Israël, Syrië....wat we beetje bij beetje uit de plaatselijke krant mee krijgen. Ook het weer is van slag in Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Noord-Italie. We horen de mensen dagelijks klagen over de vele regenbuien . Het water staat hoog in de Rijn en Adige(Italië) en campings staan onder waterr. We hebben geregeld de tent zeiknat ingepakt.Toch is dit een fantastische fietstocht zoals in Zuid-Duitsland waar de straten netjes en opgeruimd zijn.Zelfs de mensen wijzen je erop dat je op voetzebrapad niet mag fietsen maar moet lopen. In Oostenrijk zijn de mensen vriendelijk en behulpzaam en in Italië verloopt alles in het verkeer wat chaotisch met de nodige verbale uitingen als je met de fiets niet snel genoeg de juiste invoegstrook kiest. Het zijn prachtige landen met hun mooie omgeving, natuur, cultuur en temperament. De wegen zijn veelal goed al zijn de fietspaden langs de Rijn in Duitsland vol gaten en stukken niet onder houden en vandaag richting Umbrië zie je dat de wegen weinig onderhouden worden. We fietsen nu al 24 dagen en hebben er 1400 km opzitten.We fietsen via Assisi (oostkant van de Appenijnen)omdat we in deze regio nog nooit zijn geweest. Het weer is gelukkig goed zelfs vandaag 29 graden en volop zon.Jullie horen snel weer van ons en morgen zal ik wat foto's op de site plaatsen (als het lukt want fototoestel is ook wat van slag en krijgt ook kuren) we kruipen nu in onze tent hier op een Agriculturare boerderij in Ravenna. Welterusten

• 18 Augustus 2014 - 00:02

Gerrit:

Waren de alpen een beetje te tackelen?

• 03 September 2014 - 18:52

Cor En José Landman:

Hallo Peter en Maria,

Heftig helemaal naar Rome fietsen zelf zijn we nooit verder gekomen dan de Hadrian wall (lopend dat wel)
    We zijn vooral benieuwd naar de kampeer ervaringen. Cor gaat binnenkort met de vut en dan willen we ook zoiets ondernemen. We hebben ons huis al te koop staan.

Groet Cor en José

Maria & Peter

In dit dagboek kun je vanaf nu de reisverslagen, foto's en video's van Maria Krabbenborg & Peter Hogenkamp lezen en reacties plaatsen. Als Maria & Peter jouw e-mailadres heeft ingevuld in de prive mailinglist ontvang je zodra Maria & Peter een reisverslag heeft geplaatst een e-mail. Zo weet je precies wanneer er weer iets nieuws in het dagboek van Maria & Peter staat. Wil je op de hoogte blijven van alle avonturen van Maria & Peter schrijf je dan in voor de mailinglist van Maria & Peter en ontvang direct een e-mail voor elk nieuw reisverslag! Schrijf je in voor deze mailinglist in het "Blijf op de hoogte"-blok op deze pagina!

Actief sinds 17 Feb. 2012